Tuesday, June 22, 2010

Sebuah Kata Maaf..

Senyum itu membesarkan hatiku..sungguh..
Senyum itu..menenangkan jiwaku..
Seketika itu, ketegangan batinku luruh..
Seketika melihat senyum itu terpancar dari wajahmu..

Tapi..Teringat kembali kejadian-kejadin kemarin..
Tak bisa aku melupakannya..
Sungguh sakit..
Senyummu membuat luka ini semakin dalam..

Jika kuingat, apa yang telah kuperbuat padamu..
jika kuingat kembali detik-detik berlalu..
jika kuingat suara kesakitan itu..
jika kuingat rentetan kejadian itu..

Hanya kepada Allah aku memohon ampun..
Dan hanya kepada Allah aku memohon segala kebaikan untukmu..

Bergetar jiwa ini..
Keringat dingin tubuh ini..
Mengingat itu semua terjadi..
Tak ingin aku ulangi sekali lagi..



Ya Allah ya rob..
Hanya kepadaMu aku memohon ampun..
Hanya kepadaMu aku meminta..
Sembuhkanlah mereka..
Jadikanlah mereka anak-anak yang kuat dan soleh..
Jadikan mereka pemimpin yang adil di muka bumi ini..
Terimalah segala pengorbanan mereka dalam menunaikan perintahMu ini..
Gantilah sakit mereka, peluh mereka, ceceran keringat dan tangis mereka dengan sesuatu yang lebih indah dan lebih abadi..
Dan ampunilah kami..
Berikanlah pelajaran yang nyata untuk kami..
Lindungi selalu setiap langkah kami..
Dan tunjukilah kami jalan yang lurus..
Amin..

2 comments:

  1. but not nice tragedy..

    tau sendiri kan bagaimana kejadiannya, jar..
    huhuhu..

    tapi, semoga menjadi akhir yang indah..buat mereka dan juga buat kami..amin..
    hehe..

    ReplyDelete